Take a fresh look at your lifestyle.

Pernah Tak…

22

Gais…Cuba renung² kan benda ni :

1) Pernah tak korang bawa mak ayah gi klinik, tapi mak ayah bayar sendiri sebab kita sendiri ngam² je duit nak bertahan ke hujung bulan.

Sedangkan waktu kecil kita sakit, mak ayah sampai terpaksa tebalkan muka pinjam sedara mara…😭

2) Pernah tak korang bawa mak ayah gi pasar, tapi mak ayah bayar sendiri. Bukan tak nak bayarkan, tapi gaji tak masuk lagi.

Sedangkan waktu kita kecil, semua kehendak kita mak ayah turutkan walau terpaksa lupakan kehendak sendiri…😭

3) Pernah tak mak ayah cakap sesuatu yang dia berkenan, tapi kita ignore je sebab takut short bajet.

Sedangkan waktu kita kecil, mak ayah sanggup pecah tabung untuk penuhi permintaan kita…😭

4) Pernah tak waktu nak keluar makan dengan family, korang tak pelawa pun mak ayah ikut sekali sebab takut kena bayar lebih…Duit ngam² je dalam dompet.

Sedangkan waktu kita kecil, mak ayah sanggup ikat perut untuk beli KFC sebab kita nampak kawan² makan…😭

5) Pernah tak waktu balik kampung, korang just salam je…Tak mampu nak hulur duit walaupun sikit. Duit ngam² untuk minyak dan tol je.

Sedangkan waktu kita kecil, hari² mak ayah bagi duit belanja…Kalau tak guna, dieorg suruh masuk tabung…😭

Sebenarnya ada banyak lagi gais yang Sis Dila boleh listkan…Tapi takut mata masuk bawang pulak…😢

Kita sebagai anak memang NAK bagi macam² kat mak ayah…Nak balas jasa dieorg…TAPI TAK MAMPU!

Masalahnya sampai bila baru nak mampu? Nak tunggu mak ayah dah takde baru nak mampu?

Hidup sekarang memang banyak nak pakai duit gais…Tak joli pun, masih tak cukup…Sebab zaman sekarang memang susah nak cukup dengan 1 sumber income je…Zaman dulu ok…Zaman sekarang, dah kerja laki bini pun masih ngam²!

Sebab itu korang kena berkorban dan ikhtiar untuk tambah sumber kewangan.

Ini yang Sis Dila buat. Korang pun boleh ikut. Belajar buat sumber income online di sini

Kalau sekarang kita susah, adakah lagi 5 ke 10 tahun kedepan, tetiba kita akan senang tanpa ikhtiar apa²?

Jom sama-sama Fikir² kan gais…Sis Dila tak nak diri sendiri dan korang merana terpaksa berhempas pulas cari duit di saat umur 60 tahun.

Biar lah kita struggle sikit sekarang…Yang penting akan datang, kita senang…InsyaAllah…Aamiin…🤲

Leave A Reply

Your email address will not be published.